© 2021 Polska Unia Mobilności Aktywnej
Średni wynik 3,00-3,49
Średni wynik 2,50-2,99
do 50 tys. mieszkańców
50-100 tys. mieszkańców
100-200 tys. mieszkańców
powyżej 200 tys. mieszkańców
Średni wynik 3,50-3,99
Średni wynik 4,00-4,49
Nieklasyfikowany
Raporty z Badania Klimatu Rowerowego 2020 są już dostępne. Aby zobaczyć raporty, podaj swój adres e-mail.
Badania 2020
W okresie od listopada do grudnia 2020 zostały przeprowadzone pierwsze ogólnopolskie Badania Klimatu Rowerowego. Zaproszenia do bezpłatnego udziału w badaniach zostały przesłane do wszystkich polskich samorządów. Finalnie do badania zgłosiło się 90 miejscowości, z czego 49 miejscowości osiągnęło minimalny metodologiczny próg liczby wypełnionych ankiet.
miejscowości wzięło udział
miejscowości osiągnęło wymaganą liczbę ankiet
łączna liczba wypełnionych ankiet
średni wynik ogólnopolski*
*1 jest oceną najwyższą, a 6 najniższą
Na czym polegają badania?
Badania Klimatu Rowerowego są próbą zebrania opinii o jakości warunków korzystania z roweru w Polsce. Ich wyniki umożliwiają stworzenie wielowymiarowego obrazu sytuacji osób korzystających z rowerów w poszczególnych miastach i gminach kraju, dając możliwość wsparcia argumentów na rzecz poprawy warunków jazdy rowerem i jakości przestrzeni publicznych. Badania w Polsce są realizowane przez Polską Unię Mobilności Aktywnej (PUMA) w porozumieniu z organizacjami rowerowymi Europy, zrzeszonymi w Europejskiej Federacji Cyklistów (ECF).
1. Ankieta
2. Analiza
Mieszkańcy – codzienni użytkownicy rowerów, wypełniają anonimową ankietę online, w której oceniają warunki panujące w swojej miejscowości.
Dane z ankiet są analizowane przy użyciu wdrażanej od 1998 roku metodologii Fahrradklima-Test. Według niej w 2018 roku przebadano blisko 700 europejskich miast.
3. Raport
Wyniki przedstawiane w 6-stopniowej skali są kierowane szczególnie do samorządowców, osób decyzyjnych i osób odpowiedzialnych za kształtowanie ruchu.
Badania Klimatu Rowerowego są próbą zebrania opinii o jakości warunków korzystania z roweru w Polsce
Czy Twoja miejscowość traktuje ruch rowerowy wystarczająco poważnie? Czy jazda rowerem w Twojej miejscowości sprawia radość, czy jest raczej źródłem stresów?